Audi przoduje w rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Niemiecki producent samochodów pracuje nad samojezdnymi samochodami od ponad 10 lat i teraz zaczyna dostrzegać owoce swojej pracy.
Technologia autonomicznej jazdy Audi opiera się na połączeniu radaru, laserów, GPS i kamer. System nieustannie zbiera dane i wykorzystuje je do tworzenia map otoczenia. Dzięki temu samochód jest w stanie „widzieć” i omijać przeszkody, nawet w całkowitych ciemnościach.
Technologia jest jeszcze w początkowej fazie rozwoju, ale Audi testuje ją już na drogach publicznych. W przyszłości firma planuje zaoferować w pełni autonomiczny samochód, który poradzi sobie ze wszystkimi aspektami jazdy, od początku do końca.
Odkrywanie technologii jazdy autonomicznej Audi
Wraz z rozwojem branży pojazdów autonomicznych Audi przoduje, nieustannie wprowadzając innowacje i przesuwając granice technologii motoryzacyjnej i autonomii kierowcy. Zaangażowanie Audi w autonomiczną jazdę ma na celu zapewnienie kierowcom bezpiecznych, komfortowych i przyjemnych wrażeń. W tym artykule szczegółowo omówiono specyfikę technologii jazdy autonomicznej Audi.
Autonomiczne poziomy automatyzacji jazdy
Towarzystwo Inżynierów Motoryzacyjnych (SAE) znormalizowało sześć różnych poziomów automatyzacji, które określają różnice między różnymi kierowcami i możliwościami jazdy. Oto te sześć poziomów:
-
- Automatyzacja poziomu 0: Jest to pojazd bez zautomatyzowanych funkcji
-
- Automatyzacja poziomu 1: pojazd ze zautomatyzowanymi systemami, takimi jak tempomat i układ kierowniczy skoncentrowany na pasie ruchuAutomatyzacja poziomu 1: pojazd ze zautomatyzowanymi systemami, takimi jak tempomat i układ kierowniczy skoncentrowany na pasie ruchu
-
- Automatyzacja poziomu 2: Ten poziom umożliwia półautomatyczne kierowanie i przyspieszanie
-
- Automatyzacja poziomu 3: Jest to pojazd, który może samodzielnie prowadzić się w określonych sytuacjach
-
- Automatyzacja poziomu 4: Autonomiczna jazda w szerokich scenariuszach
-
- Automatyzacja poziomu 5: Całkowicie autonomiczna jazda
Audi poświęciło znaczne środki na osiągnięcie poziomu automatyzacji 3 i 4. Wykorzystując zaawansowane kamery, czujniki, oprogramowanie i sztuczną inteligencję, Audi pracuje nad zapewnieniem pełnej automatyzacji w swoich samochodach. Dzięki integracji systemów autonomicznej jazdy Audi, nawet przy automatyzacji poziomu 3, kierowcy mogą zdjąć ręce z kierownicy i pozwolić samochodowi przejąć kontrolę.
Praktyczne zastosowania autonomicznej jazdy Audi
Audi opracowało technologię autonomicznej jazdy nie tylko dla samochodów osobowych, ale opracowało również systemy, które można zastosować w projektach komercyjnych. Projekty te obejmują dalszy rozwój wahadłowców bez kierowcy, które mogą przewozić pasażerów między lokalizacjami, a także autonomicznych systemów holowniczych, które mogą ciągnąć ładunki na określone odległości. Audi wykorzystało również swoją technologię pilotażowego parkowania, aby przejść od zautomatyzowanego systemu poziomu 2 do w pełni zautomatyzowanego systemu parkowania. Wszystkie te innowacje naprawdę podkreślają potencjał autonomicznej jazdy.
Wizja autonomicznej jazdy Audi
Audi uważa, że pojazdy autonomiczne powinny być w stanie dostosować się do otaczającego je środowiska. Dążąc do pełnej autonomii pojazdów, niemiecki producent samochodów konsekwentnie dąży do „Pilota w korku”, który jest najwyższym poziomem automatyzacji SAE. Dzięki Traffic Jam Pilot, Audi tworzy pojazd, który jest w stanie jechać bez pomocy kierowcy w określonych warunkach środowiskowych. Ponadto koncepcja „naturalnego zachowania kierowcy” pozwala samochodom jeździć w taki sam sposób, jak ludzie, gdyby prowadzili.
FAQ
Audi pracuje nad automatyzacją poziomu 3 i 4 w swoich pojazdach autonomicznych.
Audi zastosowało swój system w projektach komercyjnych, takich jak bezzałogowe pojazdy wahadłowe i autonomiczne holowanie. Zastosowano go również w technologii zautomatyzowanego parkowania.
Najwyższym stopniem autonomii Stowarzyszenia Inżynierów Motoryzacji jest „Pilot korka”.